دکوراسیون من

در این وبلاگ در مورد نحوه چیدمان و دکوراسیون در محیط های گوناگون آشنا می شوید تا بتوانید دکوراسیون مناسب تری برای محیط زندگی خود ایجاد کنید

دکوراسیون من

در این وبلاگ در مورد نحوه چیدمان و دکوراسیون در محیط های گوناگون آشنا می شوید تا بتوانید دکوراسیون مناسب تری برای محیط زندگی خود ایجاد کنید

نکاتی در مورد طراحی و چیدمان محل کار


  • سبک مبلمان اداری 

مبلمان اداری در سبک های مختلف مانند مبلمان کلاسیک و مدرن، صنعتی یا سفارشی، از جنس استیل یا فلز های دیگر و شیشه عرضه می شوند. انتخاب شما چیست؟ این انتخاب به نحوی از سلیقه فکری شما نشات می گیرد. انتخاب شما سبک طراحی دفتر کار و دکور اداری را تعیین می کند.

فارغ از سبکی که برای مبلمان محل کارتان انتخاب کرده اید باید تناسب و هماهنگی و یکپارچگی چیدمان و طراحی محل کار تان را حفظ کنید. همه عناصر باید در نظمی خاص و با توجه به یک سبک در کنار هم قرار گیرند.

علاوه بر اهمیت سبک مبلمان اداری، صندلی اداری و مبلمان اداری باید طبق استاداردهای ارگونومیک باشد.


  • موقعیت مکانی

با تغییراتی در موقعیت میز کارتان نسبت به پنجره و در طراحی مناسب تری ایجاد کنید. میز کارتان رو به در قرار دهید و در سایه قرار نگیرید.

دفترهای خانگی  تنوع بیشتری دارند و معمولا بخشی از یکی از اتاق های خانه می باشند. در هر صورت دفتر کار شما باید آرامش لازم برای کار شما را فراهم کند.


  • بهینه سازی فضای دفتر کار:

استفاده از یک میز بزرگ کار می تواند کمک بسیاری برای جا دادن وسایل بکند اما نباید با کاغذها و لوازم دیگر نامرتب و شلوغ به نظر برسد.

کشوها می توانند کمک شایانی در سازماندهی وسایل از جمله مدارک و ملزومات به ما بکنند فایل های متحرک علاوه بر این کمک فضای منعطف تری را ایجاد می کنند. برای مدارک محرمانه از کشو های قفل دار استفاده کنید.



درباره دکوراسیون داخلی

دکوراسیون داخلی چیست؟

با توجه به دیکشنری آکسفورد، دکوراسیون داخلی یعنی ایجاد هارمونی در رنگ‌ها، وسایل محیط داخلی یک ساختمان به صورت چشم نواز. امروزه دکور منزل و چیدمان خانه به یک رشته ای حرفه ای و شغل پردرآمدی تبدیل شده است. برای آشنایی بیشتر با دکوراسیون داخلی به بررسی تاریخچه آن می پردازیم.


تاریخچه دکوراسیون داخلی

در شرق علاقه به دکوراسیون زیبا واضح و مبرهن است. تزئینات چینی، فرش‌ ایرانی، و مجسمه‌های هندی، همگی مشخص کننده علاقه شرقی ها هم به دکوراسیون محیط های بسته است. دکوراسیون داخلی شرقی با دکوراسیون غربی تفاوت‌های بسیاری دارد.

 

تمایل بشر به تزئین مکان زندگی‌ اش خیلی تازه نیست برخی معتقدند که نقاشی‌های درون غارها، علاوه بر اطلاع‌رسانی، نقش زینت دادن به محیط را نیز داشته‌اند.


در دهه سی قرن بیستم، هاوارد کارتر، آرام گاه توتنخامون  را حفاری کرد و اشیاء تزئینی زیادی در کنار جنازه یافت، این اشیاء دیدی گسترده درباره نحوه زندگی مصریان در اختیار گذاشت که آغازگر جستجویی دنباله‌دار در مورد دکوراسیون در گذشته های دور شد


فقیرترین مردم مصر باستان هم ، به نوعی از دکوراسیون داخلی بهره می برده اند، با توجه به قواعد این هنر نسبتا به صورت مناسبی هم از آن استفاده کرده اند. اما نمی توان دلیل و انگیزه آنان را شناخت.


یونانی‌ها در دکوراسیون چندان معروف نبودند و ولی سبک معماری منحصر به فردی داشته اند که در آتن قابل توجه است.

در رابطه با دکوراسیون داخلی می توانید به لینک زیر مراجعه نمائید.

طراحی و دکوراسیون داخلی